Russ og endret avgangsfeiring

Er du foresatt som vil vite mer om endret avgangsfeiring? Les om tiltakene som gjør avgangsfeiringen mer inkluderende.

Video: Veien til ny avgangsfeiring

En ny informasjonsvideo gir deg innsikt i hvordan forberedelser til russetida preger de tre årene på videregående, og det sosiale presset og kjøpepresset som mange opplever.

Filmen handler om hvorfor og hvordan den norske avgangsfeiringen bør endres. Du får også høre om tiltakene som nå gjøres for å gjøre avgangsfeiringen mer inkluderende.

Innholdet retter seg særlig mot foreldre i ungdomsskolen og første klasse på videregående.

Innholdet er laget av Statsforvalteren i Innlandet i samarbeid med Ombudet for barn og unge i Akershus, Buskerud og Østfold. Filmen er laget av TV-skolen ved Høgskolen i Innlandet.

I programmet deler både elever, foreldre og Forbrukerrådet sammen med Ombudet og flere andre aktører råd og informasjon.

Les mer om endret avgangsfeiring på statsforvalteren.no

Illustrasjonsbilde russ - Klikk for stort bilde Mostphotos